Σύμφωνα με αναφορές από γαλλικές πηγές και δημοσιεύματα που ακολούθησαν το περιστατικό της φερόμενης κατάρριψης Rafale από πακιστανικό J-10C, υπάρχει ισχυρισμός ότι η εκπαίδευση των Ινδών πιλότων ήταν ελλιπής για τις δυνατότητες του Rafale.
Σύμφωνα με σχετική ανάλυση που κυκλοφόρησε στον γαλλικό αμυντικό τύπο, η Ινδία ενέταξε επιχειρησιακά τα Rafale υπερβολικά γρήγορα, δίχως το απαραίτητο βάθος εκπαίδευσης και χωρίς ολοκληρωμένο δόγμα για BVR εμπλοκές (Beyond Visual Range).
Αυτό το «κενό δόγματος» θεωρείται από αναλυτές ότι ευνόησε τα πακιστανικά J-10C με PL-15, που λειτούργησαν με πλήρη υποστήριξη από ground-based ραντάρ και πιθανόν από AEW&C (ιπτάμενα ραντάρ).
Ινδοί αναλυτές παραδέχονται εδώ και χρόνια ότι η ΙΑF έχει πολυδιάσπαρτη δομή και μεγάλη ετερογένεια στόλου (Su-30MKI, Mirage 2000, Tejas, Rafale κ.ά.), που δυσκολεύει την ενοποιημένη εκπαίδευση.
Ενώ και η ίδια η Ινδία είχε ζητήσει επιπλέον εκπαίδευση από Γάλλους χειριστές, ακόμα και το 2023.
Αναγνωρίζεται σιωπηρά ένα πρόβλημα εκπαίδευσης και επιχειρησιακής ωριμότητας στην αξιοποίηση του Rafale από την Ινδία — και αυτό, κατά τους Γάλλους, ευθύνεται περισσότερο από το ίδιο το αεροπλάνο για οποιαδήποτε απώλεια ή υποχώρηση.
Διαβάστε επίσης:
Το C-390 έρχεται – Αντικαθιστά τα γερασμένα C-130, ανοίγει τον δρόμο για διακλαδική υπεροχή