Στο φετινό Αεροπορικό Σόου του Παρισιού (Le Bourget), η Dassault φρόντισε να κάνει αίσθηση παρουσιάζοντας ένα Rafale εξοπλισμένο με δεξαμενές καυσίμου (CFTs), τοποθετημένες πάνω στη ράχη του αεροσκάφους. Αν και η ύπαρξή τους είναι γνωστή ήδη από το 2001, καμία αεροπορία – ούτε καν η γαλλική – δεν τις έχει υιοθετήσει μέχρι σήμερα επιχειρησιακά.
Η επανεμφάνισή τους δεν είναι τυχαία, καθώς εν μέσω νέας κούρσας εξοπλισμών, οι Γάλλοι υπενθυμίζουν μια δυνατότητα που ενισχύει καθοριστικά την επιχειρησιακή ευελιξία του Rafale. Οι δεξαμενές αυτές προσφέρουν αυξημένη εμβέλεια, απελευθερώνουν εξωτερικούς πυλώνες για οπλισμό ή αισθητήρες και ενδέχεται να φιλοξενούν επιπλέον ηλεκτρονικά, με την Ελλάδα να έχει εμπειρία τέτοιων δεξαμενών στα F-16 της ενώ τέτοια δυνατότητα μπορεί να χρησιμοποιήσει και στα νέα F-35 της.
Μάλιστα για τα ελληνικά F-16 με τις επιπλέον δεξαμενές είχε γίνει μεγάλο ζήτημα στην Τουρκία, καθώς τα τουρκικά F-16 δεν έχουν αυτή τη δυνατότητα.
Η επιλογή να παρουσιαστούν ξανά αυτές οι δεξαμενές δεν είναι απλώς τεχνική λεπτομέρεια, αλλά στρατηγικό μήνυμα: το Rafale εξελίσσεται διαρκώς. Οι σύμμορφες δεξαμενές μπορούν να αλλάξουν τους επιχειρησιακούς κανόνες του παιχνιδιού, ενισχύοντας τη μαχητική αντοχή και την ευελιξία σε αποστολές μακράς ακτίνας. Αν οι ελληνικές ένοπλες δυνάμεις εξετάσουν σοβαρά την προσθήκη τους, δεν θα πρόκειται για «πολυτέλεια», αλλά για στοχευμένη επένδυση στην προληπτική αποτροπή και την επιθετική αυτονομία, ιδίως σε σενάρια απειλών που απαιτούν άμεση και εκτεταμένη προβολή ισχύος.
Διαβάστε επίσης:
«Θα σοκαριστείτε»: Το Ιράν απειλεί με 2.000 πυραύλους και προαναγγέλλει τον όλεθρο
Το CHP καλεί τον Ερντογάν να κλείσει τη βάση που «βλέπει» για το Ισραήλ