Σύμφωνα με προκαταρκτική έκθεση που δημοσίευσε την Παρασκευή το Γραφείο Διερεύνησης Αεροπορικών Ατυχημάτων της Ινδίας (AAIB), το τραγικό αεροπορικό δυστύχημα της Air India που στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον 270 ανθρώπους τον περασμένο μήνα, φαίνεται να οφείλεται στην απενεργοποίηση των διακοπτών καυσίμου και στους δύο κινητήρες, μόλις τρία δευτερόλεπτα μετά την απογείωση.

Η 15σελιδη έκθεση αποκαλύπτει πως οι διακόπτες τροφοδοσίας καυσίμου (fuel cutoff switches) ενεργοποιήθηκαν με διαφορά μόλις ενός δευτερολέπτου, προκαλώντας απώλεια ώθησης και στους δύο κινητήρες GE GEnx-1B του αεροσκάφους τύπου Boeing 787-8 Dreamliner.

«Στο ηχητικό από το πιλοτήριο, ακούγεται ένας πιλότος να ρωτά τον άλλον ”γιατί έκοψες;”. Ο άλλος απαντά ότι δεν το έκανε», αναφέρεται στην έκθεση.

Το αεροσκάφος συνετρίβη μόλις 32 δευτερόλεπτα μετά την απογείωσή του από την πόλη Ahmedabad, με τελικό προορισμό το αεροδρόμιο Gatwick του Λονδίνου. Σύμφωνα με το πόρισμα, δεν καταγράφηκαν προηγούμενα τεχνικά προβλήματα στους διακόπτες καυσίμου από το 2023.

Παρότι ο ένας κινητήρας άρχισε να ανακτά ώθηση, ο άλλος παρέμεινε ανενεργός, οδηγώντας τον πιλότο να εκπέμψει σήμα κινδύνου «MAYDAY». Οι κινητήρες του αεροσκάφους είχαν εγκατασταθεί πρόσφατα: ο αριστερός στις 26 Μαρτίου και ο δεξιός την 1η Μαΐου, όπως σημειώνεται στην έκθεση.

Το Γραφείο Διερεύνησης διευκρίνισε ότι δεν εντοπίστηκε προς το παρόν κάποιο συστημικό σφάλμα είτε στο αεροσκάφος είτε στους κινητήρες, ενώ δεν εκδόθηκαν συστάσεις προς τους χειριστές ή κατασκευαστές των Boeing 787-8.

Η Αντίδραση της Air India και των Αρχών

Η Air India με ανάρτησή της στα κοινωνικά δίκτυα δήλωσε ότι συμμερίζεται τη θλίψη των οικογενειών και επιβεβαίωσε την πλήρη συνεργασία της με τις αρμόδιες αρχές:

«Συνεχίζουμε να πενθούμε την απώλεια και παραμένουμε πλήρως αφοσιωμένοι στη στήριξη των συγγενών και των πληγέντων», ανέφερε η εταιρεία.

Η εταιρεία επιβεβαίωσε την παραλαβή της έκθεσης και διαβεβαίωσε ότι συνεργάζεται στενά με τις αρχές και την AAIB, στο πλαίσιο της συνεχιζόμενης έρευνας.

Η Τραγωδία της Πτήσης AI171

Η μοιραία πτήση AI171 μετέφερε 242 επιβάτες και μέλη πληρώματος όταν συνετρίβη, προκαλώντας επίσης το θάνατο 29 ανθρώπων στο έδαφος. Συνολικά μόνο ένας επιβάτης επιβίωσε, ενώ ανάμεσα στους επιβάτες υπήρχαν 169 Ινδοί, 53 Βρετανοί, 7 Πορτογάλοι και 1 Καναδός.

Το εξειδικευμένο μέσο The Air Current ανέφερε ότι η έρευνα έχει επικεντρωθεί στους κινητήρες και τους διακόπτες καυσίμου, ενώ οι αρμόδιες αρχές εξετάζουν όλα τα ενδεχόμενα – συμπεριλαμβανομένου του ανθρώπινου λάθους ή τεχνικής βλάβης.

Το δυστύχημα της Air India επαναφέρει στο προσκήνιο το ζήτημα της ασφάλειας των εμπορικών πτήσεων, αλλά και της τεχνικής αξιοπιστίας των σύγχρονων αεροσκαφών. Με την έρευνα να βρίσκεται ακόμη σε εξέλιξη, τα επόμενα στάδια ενδέχεται να ρίξουν φως σε καίρια ερωτήματα σχετικά με την αιτία του δυστυχήματος.

Η παρακολούθηση τέτοιων πορισμάτων είναι κρίσιμη τόσο για τις αεροπορικές εταιρείες όσο και για τους κατασκευαστές αεροσκαφών, προκειμένου να βελτιώνουν συνεχώς τα πρότυπα ασφαλείας και να ανταποκρίνονται στις προκλήσεις της σύγχρονης αεροπλοΐας.

ΠΗΓΗ: CBS News

Διαβάστε επίσης:

Νύχτα-φάντασμα: Η πρώτη ισραηλινή επίθεση με JDAM και GBU-28 που σόκαρε το Ιράν

Οι αποστολές των F-35 πάνω από το Ιράν: Το μυστικό σενάριο της ισραηλινής πολεμικής αεροπορίας

Συνεκπαίδευση της φρεγάτας ΨΑΡΑ με την ινδική φρεγάτα TARKASH στα ανοικτά της Βομβάης