Η Ινδία προχώρησε σε ένα ιστορικό βήμα στην πορεία της προς την αμυντική αυτάρκεια. Με την υπογραφή συμφωνίας με τη γαλλική Safran, η χώρα ετοιμάζεται να παράγει για πρώτη φορά στην ιστορία της κινητήρες τζετ που θα εξοπλίσουν το μαχητικό πέμπτης γενιάς AMCA. Ο υπουργός Άμυνας Ρατζνάθ Σινγκ υπογράμμισε ότι η συνεργασία αυτή αποτελεί σημείο καμπής και φέρνει την Ινδία πιο κοντά στην ανεξαρτησία της στον στρατηγικό τομέα της αεροναυπηγικής.

Σύμφωνα με τον δεκαετή οδικό χάρτη που έχει εκπονηθεί από τη Safran και τον οργανισμό DRDO, στόχος είναι η ανάπτυξη ενός ολοκαίνουργιου κινητήρα τζετ που θα χρησιμοποιηθεί στην έκδοση Mark 2 του AMCA. Η Mark 1 θα βασιστεί σε υφιστάμενους κινητήρες, όμως η μετέπειτα γενιά θα απογειωθεί με ισχύ που θα φέρει την υπογραφή ινδικής παραγωγής.

Το έργο AMCA, ύψους 1,8 δισεκατομμυρίων δολαρίων, εγκρίθηκε πέρυσι από το υπουργικό συμβούλιο υπό τον πρωθυπουργό Ναρέντρα Μόντι. Η κίνηση αυτή κατατάσσει την Ινδία στο κλειστό κλαμπ των χωρών που μπορούν να αναπτύξουν κινητήρες αεροσκαφών, δίνοντάς της ανεξαρτησία σε μια περιοχή που παραδοσιακά εξαρτιόταν από το εξωτερικό.

Η Safran, γνωστή για τον κινητήρα M88 του Rafale, έχει ήδη ισχυρή παρουσία στην Ινδία μέσω συνεργασιών με την Hindustan Aeronautics Limited σε προγράμματα ελικοπτέρων και μελλοντικά στο νέο IMRH. Η συμφωνία για τον κινητήρα του AMCA δείχνει πως η Ινδία πλέον στοχεύει να σταθεί ισάξια με τις μεγάλες δυνάμεις στον τομέα της στρατιωτικής αεροπορίας.

Διαβάστε επίσης:

Rafale αλλάζουν την ισορροπία Ινδίας Πακιστάν και ενισχύουν την Ελλάδα

Νέα εποχή για τους Patriot με κάλυψη 360 μοιρών και ενδιαφέρον για την Ελλάδα