Η Ινδική Ακτοφυλακή αντιμετωπίζει μια μαζική πυρκαγιά σε ένα εμπορικό πλοίο που κινδυνεύει να βυθιστεί περίπου 15 ναυτικά μίλια από τις ακτές του Κεράλας, ενώ συνεχίζεται η αναζήτηση για τέσσερα αγνοούμενα μέλη του πληρώματος.
Σύμφωνα με τον Αξιωματικό της Ινδικής Ακτοφυλακής, Amit Uniyal, το σιγκαπουριανής σημαίας MV Wan Hai 503 εκτείνεται 10 έως 15 μοίρες στο νερό, με φλόγες και πυκνό καπνό να εκλύονται από το κατάστρωμα. Παρά τις προσπάθειες, εκρήξεις συνεχίζονται ακόμη και 24 ώρες μετά την πρώτη έκδοση σήματος κινδύνου.
Το πλοίο ανήκει στη Wan Hai Lines (Singapore) Pte Ltd, και είχε αναχωρήσει από το Κολόμπο της Σρι Λάνκα στις 7 Ιουνίου, με προορισμό τη Μουμπάι της Ινδίας (Βομβάη). Ωστόσο, μια έκρηξη προκάλεσε φωτιά, η οποία εξαπλώθηκε γρήγορα στα εμπορευματοκιβώτια.
Επιχειρήσεις Διάσωσης και Κίνδυνοι
Μέχρι στιγμής, 18 ναυτικοί έχουν διασωθεί με τραυματισμούς, ενώ τέσσερα άτομα εξακολουθούν να αγνοούνται. Η Ναυτιλιακή και Λιμενική Αρχή της Σιγκαπούρης δήλωσε ότι θα διερευνήσει το περιστατικό.
Πέντε πλοία της Ινδικής Ακτοφυλακής προσπαθούν να ελέγξουν τη φωτιά, αλλά η κατάσταση επιδεινώνεται. «Δεν μπορώ να πω αν το πλοίο θα βυθιστεί», δήλωσε ο Uniyal, προσθέτοντας ότι «περισσότερα εμπορευματοκιβώτια παίρνουν φωτιά».
Πιθανές Περιβαλλοντικές Επιπτώσεις
Μια εξειδικευμένη περιβαλλοντική μονάδα παρακολουθεί την κατάσταση, αλλά η κλίμακα της ζημιάς παραμένει άγνωστη. Το συμβάν είναι το δεύτερο σοβαρό ναυτικό ατύχημα στην περιοχή εντός ενός μηνός, μετά τη βύθιση του MSC Elsa 3 στις 25 Μαΐου, το οποίο μετέφερε 13 επικίνδυνα φορτία.
Η Ινδική Ακτοφυλακή συνεχίζει τις επιχειρήσεις διάσωσης και πυρόσβεσης, ενώ οι αρχές ετοιμάζονται για πιθανές περιβαλλοντικές συνέπειες. Η διερεύνηση για τα αίτια της έκρηξης και της φωτιάς βρίσκεται σε εξέλιξη.
Κλείνοντας, η ασφάλεια της ναυτιλίας και η προστασία του περιβάλλοντος παραμένουν κρίσιμες προτεραιότητες, ιδιαίτερα σε μια περιοχή με έντονη ναυτιλιακή κίνηση.
Διαβάστε επίσης:
Από τολμηρή εξαγγελία… σε διπλή υποχώρηση στο Αιγαίο
Φρεγάτες: Παράταση ζωής στις φρεγάτες S; – Ρεαλιστικός εκσυγχρονισμός με χαμηλό κόστος