Η Νότια Κορέα ετοιμάζεται να παρουσιάσει το πρώτο μαχητικό παραγωγής KF-21 Boramae, σηματοδοτώντας την είσοδο μιας νέας εποχής για την Πολεμική της Αεροπορία. Το αεροσκάφος 4,5ης γενιάς, που συνδυάζει χαρακτηριστικά stealth, ραντάρ AESA και προηγμένο ψηφιακό κόκπιτ, αναμένεται να τεθεί σε υπηρεσία από το 2026. Ήδη 12 μονάδες βρίσκονται σε παραγωγή, ενώ νέα σύμβαση για 20 επιπλέον αεροσκάφη θα υπογραφεί τον Ιούνιο 2025. Με συνολικό στόχο τα 120 αεροσκάφη έως το 2032, το KF-21 αντικαθιστά σταδιακά τα γερασμένα F-4 και F-5, ενισχύοντας τον στόλο των F-35 χωρίς να τον ανταγωνίζεται. Η Νότια Κορέα επενδύει στην τεχνολογική της ανεξαρτησία, παράγοντας ήδη το 65% των εξαρτημάτων τοπικά, ενώ το κόστος μονάδας δεν ξεπερνά τα 70 εκατομμύρια ευρώ. Το Boramae φιλοδοξεί να κατακτήσει και διεθνείς αγορές, με χώρες όπως η Ινδονησία, τα ΗΑΕ και οι Φιλιππίνες στο στόχαστρο. Το πρόγραμμα αποτελεί στρατηγική απάντηση στις προκλήσεις της περιοχής, ενώ ενισχύει τη θέση της Κορέας στην παγκόσμια αμυντική βιομηχανία.

Η ανάπτυξη του νοτιοκορεατικού KF-21 Boramae δεν εξελίσσεται απομονωμένα, εντάσσεται σε ένα γεωπολιτικό και τεχνολογικό περιβάλλον όπου ήδη κινούνται δύο ισχυροί “παίκτες”: το γαλλικό Rafale και το τουρκικό Kaan. Το KF-21, ως μαχητικό 4,5ης γενιάς, τοποθετείται ανάμεσα σε αυτούς τους δύο: τεχνολογικά πιο προηγμένο από τα κλασικά μαχητικά 4ης γενιάς, αλλά ακόμη μακριά από την πλήρη μυστικότητα και τις δυνατότητες δικτύωσης ενός αληθινού πέμπτης γενιάς αεροσκάφους.

Σε σχέση με το Rafale, το κορεατικό αεροσκάφος προσφέρει μεγαλύτερη ταχύτητα και εμβέλεια, με χαμηλότερο κόστος μονάδας και συντήρησης, απευθυνόμενο κυρίως σε αγορές που ζητούν τεχνολογική επάρκεια χωρίς το δυσβάσταχτο κόστος των δυτικών προγραμμάτων. Αντίθετα, το Rafale υπερέχει σε ώριμη επιχειρησιακή χρήση, διαλειτουργικότητα με το ΝΑΤΟ και στρατηγικές δυνατότητες, ενώ ήδη απολαμβάνει παρουσία σε διεθνείς αγορές.

Από την άλλη πλευρά, το τουρκικό Kaan στοχεύει κατευθείαν στην κατηγορία της πέμπτης γενιάς, με έμφαση στη μυστικότητα και στην πλήρη τουρκική ανάπτυξη. Όμως, βρίσκεται ακόμη σε πρώιμο στάδιο, με τεχνικές προκλήσεις και ασαφές χρονοδιάγραμμα. Το KF-21 υπερτερεί σε ετοιμότητα παραγωγής και προβλέψιμο χρονοδιάγραμμα, επιβεβαιώνοντας τη φιλοδοξία της Νότιας Κορέας να εξελιχθεί σε εξαγωγέα σύγχρονων μαχητικών, ιδίως προς χώρες όπως η Ινδονησία, οι Φιλιππίνες ή τα ΗΑΕ.

Έτσι, το KF-21 δεν ανταγωνίζεται άμεσα το Rafale ή το Kaan, αλλά εκπροσωπεί μια διαφορετική στρατηγική: ισορροπεί ανάμεσα στην τεχνολογική και την οικονομική αποδοτικότητα, προσφέροντας ένα γεωπολιτικά ουδέτερο και βιομηχανικά ώριμο μαχητικό, ικανό να ανταποκριθεί στις ανάγκες τόσο εθνικής άμυνας όσο και διεθνούς ζήτησης. Η σχέση του με τα Rafale και τα Kaan αποκαλύπτει έναν αθέατο αεροπορικό «τριγωνισμό» Ανατολής–Δύσης, όπου η Νότια Κορέα επιλέγει έναν δρόμο ευέλικτης ισχύος και τεχνολογικής ανεξαρτησίας.

Διαβάστε επίσης:

Soryu: Τα ιαπωνικά «θηρία» που προτείνουν ως λύση για το ΠΝ – Ευκαιρία ή παγίδα;

KAAN, HÜRJET, HÜRKUŞ: Η Τουρκία ετοιμάζεται για μαζική αεροπορική παραγωγή – Πάνω από 500 μαχητικά ως το 2034