Η μεγάλη επιστροφή στο «σημείο μηδέν»: Ξεκινά νέα έρευνα για την πτήση MH370
Περισσότερο από μία δεκαετία μετά από ένα από τα μεγαλύτερα μυστήρια στην ιστορία της αεροπορίας, η υπόθεση που συγκλόνισε τον πλανήτη ανοίγει ξανά. Το υπουργείο Μεταφορών της Μαλαισίας ανακοίνωσε και επίσημα ότι η αναζήτηση για την αγνοούμενη πτήση MH370 θα ξεκινήσει εκ νέου αυτόν τον μήνα, αναπτερώνοντας τις ελπίδες για απαντήσεις που περιμένουν καρτερικά οι συγγενείς των θυμάτων.
Σε μια ανακοίνωση που αλλάζει τα δεδομένα, επιβεβαιώθηκε ότι η αμερικανική εταιρεία ρομποτικής τεχνολογίας, Ocean Infinity, θα ξεκινήσει τις έρευνες στον βυθό στις 30 Δεκεμβρίου. Η επιχείρηση αναμένεται να διαρκέσει 55 ημέρες και θα διεξαχθεί διακεκομμένα, εστιάζοντας σε νέες περιοχές που θεωρούνται «υψηλής πιθανότητας» για τον εντοπισμό του αεροσκάφους.
Συμβόλαιο 70 εκατομμυρίων με έναν κρίσιμο όρο
Η συμφωνία που έχει επιτευχθεί βασίζεται στην αρχή «no-find, no-fee». Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι η εταιρεία Ocean Infinity θα λάβει την αμοιβή των 70 εκατομμυρίων δολαρίων μόνο εάν καταφέρει να εντοπίσει τα συντρίμμια του μοιραίου Boeing 777. Αν και οι ακριβείς τοποθεσίες της νέας έρευνας κρατούνται ακόμη αδιευκρίνιστες, οι πληροφορίες αναφέρουν ότι θα καλυφθεί μια νέα ζώνη 15.000 τετραγωνικών χιλιομέτρων στον νότιο Ινδικό Ωκεανό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η προηγούμενη προσπάθεια της ίδιας εταιρείας είχε διακοπεί τον περασμένο Απρίλιο λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών, αφήνοντας το μυστήριο άλυτο.
Το χρονικό της τραγωδίας και τα αναπάντητα ερωτήματα
Η εξαφάνιση της MH370 παραμένει ένα ανοιχτό τραύμα. Το αεροσκάφος χάθηκε από τα ραντάρ στις 8 Μαρτίου 2014, ενώ εκτελούσε πτήση ρουτίνας από την Κουάλα Λουμπούρ προς το Πεκίνο, μεταφέροντας 227 επιβάτες και 12 μέλη πληρώματος. Τα στοιχεία από τους δορυφόρους έδειξαν ότι το αεροπλάνο παρεξέκλινε της πορείας του και κατευθύνθηκε νότια, όπου πιστεύεται ότι έμεινε από καύσιμα και συνετρίβη.
Το 2018, η επίσημη έρευνα των αρχών της Μαλαισίας κατέληξε στο συμπέρασμα ότι το αεροσκάφος στράφηκε χειροκίνητα και όχι μέσω αυτόματου πιλότου, αφήνοντας ανοιχτό το ενδεχόμενο «παράνομης παρέμβασης τρίτου μέρους». Ωστόσο, οι θεωρίες περί αυτοκτονίας των πιλότων ή μηχανικής βλάβης δεν αποδείχθηκαν ποτέ επαρκώς.
«Δεν σταματήσαμε ποτέ να ελπίζουμε»
Η είδηση της επανέναρξης των ερευνών έγινε δεκτή με ανακούφιση από τους συγγενείς. Η Ντάνικα Γουίκς σύζυγος του Πωλ που επέβαινε στην πτήση, δήλωσε συγκινημένη: «Είμαι απίστευτα ευγνώμων που η κυβέρνηση της Μαλαισίας δεσμεύτηκε να συνεχίσει. Δεν σταματήσαμε ποτέ να ευχόμαστε για απαντήσεις. Ελπίζω ειλικρινά αυτή η φάση να μας δώσει τη γαλήνη που τόσο απεγνωσμένα αναζητούμε από το 2014».
Παρά τις τεράστιες έρευνες που κάλυψαν χιλιάδες τετραγωνικά χιλιόμετρα και κόστισαν εκατομμύρια, μέχρι σήμερα έχουν βρεθεί μόνο λίγα θραύσματα στις ακτές της Αφρικής και σε νησιά του Ινδικού Ωκεανού. Η νέα αυτή αποστολή αποτελεί ίσως την τελευταία ευκαιρία για να πέσει φως στο μεγαλύτερο αίνιγμα της σύγχρονης αεροπλοΐας.
Το άρθρο βασίστηκε σε επίσημες ανακοινώσεις του Υπουργείου Μεταφορών της Μαλαισίας, σε ρεπορτάζ του πρακτορείου Bernama και σε δεδομένα από προηγούμενες αναφορές ερευνών (ATSB, Ocean Infinity).
Διαβάστε επίσης:
Ειρηνευτικό Σχέδιο ή Παγίδα; Το παρασκήνιο ΗΠΑ-ΕΕ για την Ουκρανία
Θερμό Επεισόδιο: Η «Απαγορευμένη» Κίνηση της Ιαπωνίας που εξόργισε την Κίνα
«Μεγάλος Αδελφός» στα κινητά: Η εντολή που φέρνει τα πάνω κάτω
