Η διεθνής επιτυχία του Rafale φέρνει τη Dassault Aviation μπροστά σε μία από τις πιο κρίσιμες προκλήσεις της ιστορίας της. Με περισσότερες από 220 παραγγελίες μέχρι το τέλος του 2024, εκ των οποίων 164 παραμένουν ανοιχτές, ο γαλλικός κολοσσός της αεροναυπηγικής αγγίζει τα όρια των βιομηχανικών του δυνατοτήτων.
Τα προβλήματα στην παραγωγή εξαρτημάτων, σε συνδυασμό με εντάσεις και καθυστερήσεις από πλευράς υπεργολάβων, έχουν φέρει πίεση στη γραμμή παραγωγής, απειλώντας την έγκαιρη παράδοση. Ειδικά μετά την παραγγελία 26 επιπλέον Rafale από την Ινδία, η ανάγκη επιτάχυνσης είναι επιτακτική.
Η παραγωγή ενός Rafale διαρκεί περίπου τρία χρόνια και η Dassault καλείται να παραδώσει 25 αεροσκάφη μέσα στο 2025, δηλαδή περισσότερα από δύο τον μήνα. Με τις σημερινές συνθήκες, αυτός ο στόχος θεωρείται εξαιρετικά φιλόδοξος.
Ο Ερίκ Τραπιέ, διευθύνων σύμβουλος της Dassault, έχει αναφέρει την πιθανότητα μετάβασης σε ρυθμό παραγωγής 5 αεροσκαφών τον χρόνο στη μακροπρόθεσμη προοπτική, όμως ο βραχυπρόθεσμος στόχος είναι ο ρυθμός 3 έως το 2026 και 4 έως το 2029.
Από το 2015, το Rafale έχει γίνει περιζήτητο. Ελλάδα, Κατάρ, ΗΑΕ, Αίγυπτος, Ινδία, Κροατία, Σερβία το έχουν ήδη εντάξει στις αεροπορικές τους δυνάμεις. Η ζήτηση συνεχίζει να αυξάνεται, αλλά η παραγωγή αγκομαχά να την ακολουθήσει. Ο κίνδυνος είναι σαφής, αν δεν ενισχυθεί άμεσα η γραμμή συναρμολόγησης και το δίκτυο υπεργολαβιών, η επιτυχία μπορεί να μετατραπεί σε βιομηχανικό μποτιλιάρισμα.
Με πληροφορίες από το capital.fr
Διαβάστε επίσης:
Αρχύτας: Η επίσημη παρουσίασή του – Με κομμένη ανάσα το αναμένουν στη ΔΕΘ Έλληνες και… Τούρκοι