Μία από τις θεμελιώδεις αρχές του προγράμματος SCAF, δηλαδή του ευρωπαϊκού Future Combat Air System, ήταν η επιλογή του καλύτερου αθλητή σε κάθε τομέα. Αυτό σήμαινε πως η διαχείριση κρίσιμων πυλώνων θα έπρεπε να ανατίθεται στην εταιρεία με τη μεγαλύτερη εξειδίκευση. Όταν ήρθε η στιγμή της επιλογής για τον κινητήρα του μαχητικού νέας γενιάς NGF, η απόφαση να δοθεί η κύρια ευθύνη στη Safran Aircraft Engines δημιούργησε τριβές. Αν και η τεχνογνωσία της Safran δεν αμφισβητείται πλέον διεθνώς, η γερμανική πλευρά θεώρησε πως η MTU Aero Engines παραγκωνίστηκε άδικα.

Η αντιπαράθεση αυτή οδήγησε σε καθυστερήσεις στο έργο και το αδιέξοδο ξεπεράστηκε μόνο μετά την ανακοίνωση της σύστασης κοινής επιχείρησης ανάμεσα στις δύο εταιρείες. Με βάση τη νέα συμφωνία, η Safran αναλαμβάνει την ευθύνη για την ανάπτυξη και την ολοκλήρωση του κινητήρα, ενώ η MTU θα είναι υπεύθυνη για τις υπηρεσίες υποστήριξης και συντήρησης.

Υπενθυμίζεται ότι εντός του SCAF, η Airbus Defence and Space είναι ο κύριος εταίρος στον πυλώνα που αφορά το μαχητικό αεροσκάφος και έχει επίσης την ευθύνη στους πυλώνες για τα drones και το μάχιμο cloud. Η δομή του έργου έχει οδηγήσει σε έντονες διαπραγματεύσεις, καθώς τα συμφέροντα κάθε χώρας προσπαθούν να διασφαλίσουν συμμετοχή και τεχνολογική κυριαρχία.

Η Γερμανία, η οποία αναμένεται να ξεπεράσει τα 100 δισεκατομμύρια ευρώ σε στρατιωτικές δαπάνες έως το 2026, δίνει πλέον περισσότερο βάρος στον δικό της βιομηχανικό ρόλο. Η Airbus Defence and Space φαίνεται να ενισχύει την επιρροή της και δεν κρύβει τη φιλοδοξία της να ηγηθεί ενός μελλοντικού προγράμματος ακόμη και εκτός του πλαισίου του SCAF. Αξίζει να σημειωθεί πως ήδη από το 2016 είχε αναλάβει μελέτη για τον ορισμό του διαδόχου του μαχητικού Panavia Tornado, στο πλαίσιο του προγράμματος Next Generation Weapon System.

Η συνεργασία ανάμεσα στη Γαλλία και τη Γερμανία στο κρίσιμο αυτό πεδίο της ευρωπαϊκής αμυντικής βιομηχανίας δοκιμάζεται ξανά. Το ζήτημα του κινητήρα δεν είναι απλώς τεχνικό. Είναι βαθιά πολιτικό και βιομηχανικό, και αφορά την ηγεσία στην τεχνολογία του αέρα για τις επόμενες δεκαετίες.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το opex360.com.

Διαβάστε επίσης:

Ελληνικά Type 214 με πυραύλους cruise vs τουρκικά Type 214TN «Reis» – Η μάχη του Αιγαίου κάτω από την επιφάνεια

Η Ελλάδα σχεδιάζει υποβρύχια με δυνατότητα στρατηγικού πλήγματος – Γιατί οι Τούρκοι «τρέμουν» αυτό το σενάριο