Η Ελλάδα βρίσκεται μπροστά σε ένα κρίσιμο σταυροδρόμι για το μέλλον του Στόλου της. Στο τραπέζι υπάρχουν δύο επιλογές με διαφορετικό κόστος και διαφορετικές επιχειρησιακές προοπτικές. Από τη μία, οι μεταχειρισμένες ιταλικές φρεγάτες τύπου FREMM Bergamini που προσφέρονται περίπου στο ένα δισεκατομμύριο για δύο μονάδες. Πρόκειται για πλοία μεγάλης κλάσης, πλήρως εξοπλισμένα, τα οποία μπορούν να ενταχθούν άμεσα στον Στόλο, ενισχύοντας σημαντικά την αντιαεροπορική και ανθυποβρυχιακή ικανότητα του Πολεμικού Ναυτικού. Ωστόσο, το γεγονός ότι είναι μεταχειρισμένες και ότι ήδη έχουν χρόνια υπηρεσίας πίσω τους δημιουργεί προβληματισμό για το βάθος χρόνου που μπορούν να εξυπηρετήσουν.

Από την άλλη πλευρά, η γαλλική πρόταση για τέσσερις καινούργιες ελαφριές φρεγάτες τύπου Gowind, με κόστος γύρω στο 1,6 δισεκατομμύριο, δίνει τη δυνατότητα στην Ελλάδα να αποκτήσει ολοκαίνουργιες μονάδες με πλήρη κύκλο ζωής και σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα. Οι Gowind είναι μικρότερης κλάσης από τις FREMM, αλλά πιο ευέλικτες και με χαμηλότερο λειτουργικό κόστος. Παράλληλα, θα παραδοθούν με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας, ενισχύοντας την παρουσία της Ελλάδας σε Αιγαίο και Ανατολική Μεσόγειο για δεκαετίες.

Το δίλημμα είναι σαφές. Άμεση ισχύς με τις FREMM ή επένδυση στο μέλλον με τις Gowind. Η τελική επιλογή θα δείξει ποιο δόγμα προτεραιοτήτων θα ακολουθήσει η Αθήνα, την κάλυψη άμεσων αναγκών ή τη δημιουργία ενός στόλου με μακροχρόνια προοπτική.

πηγή κεντρικής φωτογραφία άρθρου: wikipedia.org

Διαβάστε επίσης:

Τι αλλάζει στο Ελληνικό Ναυτικό σε μία νέα εποχή με KSS III απέναντι σε Reis και Type 214

Φρεγάτες: Οι ελληνικές Belh@rra με πυραύλους cruise αλλάζουν την ισορροπία στο Αιγαίο