Αν επιβεβαιωθούν οι δύο αναγκαστικές προσγειώσεις F-35 στην Ιαπωνία, η συζήτηση στην Ελλάδα για τον σωστό συνδυασμό στόλου φουντώνει.
Η πρόσφατη έκθεση της GAO καταγράφει ότι το Block 4 καθυστερεί τουλάχιστον πέντε χρόνια και υπερβαίνει τον προϋπολογισμό κατά 6 δισ. δολάρια, με το TR-3 να αποτελεί στενωπό και τις παραδόσεις του 2024 να έχουν μέσο όρο καθυστέρησης 238 ημέρες.
Σε αυτό το πλαίσιο, το σενάριο για επιτάχυνση αγοράς επιπλέον Rafale κερδίζει επιχειρήματα, αφού πρόκειται για ώριμη πλατφόρμα με SPECTRA, F3R σε υπηρεσία και διαδρομή προς F4.
Η ουσία όμως είναι ο ρεαλιστικός σχεδιασμός. Η Ελλάδα χρειάζεται μίγμα πέμπτης γενιάς και αποδεδειγμένης τέταρτης συν ενίσχυση όπλων, εκπαίδευσης και υποστήριξης κύκλου ζωής. Ψυχραιμία στις αποφάσεις, αυστηρά κριτήρια διαθεσιμότητας και χρονοδιάγραμμα που δεν θα αφήσει κενά ισχύος στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο.
Διαβάστε επίσης:
Φρεγάτες: Γιατί οι Ιταλοί δίνουν στην Ελλάδα δύο φρεγάτες FREMM με μόλις 12 χρόνια υπηρεσίας;
Το νέο τουρκικό υποβρύχιο NETA 300 αλλάζει τα δεδομένα στο Αιγαίο για την Ελλάδα;