Ένα φιλόδοξο σενάριο ανανέωσης του στόλου συζητείται στο Πολεμικό Ναυτικό, το οποίο προβλέπει την απόκτηση 16 φρεγατών νέας τεχνολογίας, μοιρασμένων σε δύο διαφορετικές κλάσεις. Το σχέδιο κάνει λόγο για οκτώ FDI (τέσσερις έχει αγοράσει η Ελλάδα τώρα) και οκτώ FREMM (πάει για συμφωνία με την Ιταλία για 2+2 τώρα), αριθμοί που εφόσον επιβεβαιωθούν θα οδηγήσουν σε μια από τις μεγαλύτερες αναβαθμίσεις που έχει γνωρίσει ποτέ η χώρα στον τομέα των μονάδων επιφανείας.
Η λογική πίσω από αυτό το σενάριο είναι να αντικατασταθούν πλήρως οι παλαιές φρεγάτες S αλλά και οι MEKO, μόλις ολοκληρωθεί η επιχειρησιακή τους ζωή μετά τον εκσυγχρονισμό. Οι FDI προσφέρουν αντιαεροπορικές δυνατότητες περιοχής και ισχυρή δικτύωση ενώ οι FREMM φημίζονται για την εξειδίκευσή τους στον ανθυποβρυχιακό πόλεμο και την ευελιξία τους σε αποστολές πολλαπλού ρόλου καθώς είναι πλοία μεγαλύτερα από τις FDI. Ο συνδυασμός τους δημιουργεί έναν στόλο με ευρεία επιχειρησιακή γκάμα και ισχυρή παρουσία σε ανοιχτές θάλασσες και κλειστές περιοχές όπως το Αιγαίο.
Για να καταστεί εφικτό το πρόγραμμα εξετάζεται η μετάθεση άλλων προμηθειών σε βάθος χρόνου, με στόχο να εξοικονομηθούν πόροι που θα διοχετευτούν στην απόκτηση περισσότερων πλοίων αλλά και όπλων για την αεροπορία και τον στρατό ξηράς. Ήδη έχει πέσει στο τραπέζι η ιδέα να μετατεθεί χρονικά το πρόγραμμα των νέων υποβρυχίων ώστε να εξοικονομηθούν κονδύλια για περισσότερα πλοία επιφανείας αλλά και όπλα που θα ενισχύσουν Rafale και Viper.
Το κόστος για νέες φρεγάτες είναι υψηλό, ωστόσο η απόδοση σε στρατηγική αξία θεωρείται ανεκτίμητη αφού η Ελλάδα θα αποκτήσει στόλο με σύγχρονα μέσα που θα την καλύπτουν για τρεις δεκαετίες, σε μία περίοδο που η παρουσία της στην Ανατολική Μεσόγειο είναι πλέον επιβεβλημένη.