Εντυπωσιακούς στόχους έθεσε ο Γενικός Διευθυντής της Turkish Aerospace Industries (TUSAŞ), Mehmet Demiroğlu, αποκαλύπτοντας ότι έως το 2034 η Τουρκία σκοπεύει να κατασκευάσει περίπου 500 αεροσκάφη τύπου KAAN, HÜRJET και HÜRKUŞ, στο πλαίσιο ενός φιλόδοξου εξοπλιστικού και τεχνολογικού προγράμματος. Παράλληλα, ανέφερε την παραγωγή άνω των 350 ελικοπτέρων GÖKBEY, ATAK και ATAK-2, ενώ σημείωσε πως συνολικά προβλέπονται περίπου 600 πλατφόρμες UAV, όπως ANKA-3, ANKA-1 και Aksungur. Ο Demiroğlu δεν παρέλειψε να επισημάνει την πρόθεση για κατασκευή περίπου 20 δορυφόρων, γεγονός που σηματοδοτεί την είσοδο της Τουρκίας σε μια εποχή διαστημικής δραστηριότητας.
Όπως τόνισε χαρακτηριστικά, πρόκειται για μια μαζική αμυντική και τεχνολογική παραγωγή, σε κλίμακα πολύ μεγαλύτερη από ό,τι έχει επιτύχει έως τώρα η TUSAŞ. Ο τελικός στόχος είναι η επίτευξη κύκλου εργασιών 12 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2034, γεγονός που καταδεικνύει τη στρατηγική σημασία της αεροπορικής βιομηχανίας στην τουρκική εθνική ασφάλεια και οικονομία.
Η αλματώδης ανάπτυξη της τουρκικής αμυντικής βιομηχανίας, με στόχο την παραγωγή 500 και πλέον μαχητικών αεροσκαφών τύπου KAAN, HÜRJET και HÜRKUŞ έως το 2034, φέρνει επιτακτικά στο προσκήνιο το ερώτημα: τι θα κάνει η Ελλάδα; Η απάντηση δεν μπορεί να είναι απλώς αμυντική. Η χώρα οφείλει να κινηθεί μεθοδικά και επιθετικά σε τρεις κατευθύνσεις: ενίσχυση των ενόπλων δυνάμεων, αναβάθμιση της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας και διατήρηση στρατηγικής ψυχραιμίας απέναντι σε μια κούρσα εξοπλισμών.
Ήδη, η Ελλάδα έχει κάνει σημαντικά βήματα: τα 24 Rafale, τα αναβαθμισμένα F-16 Viper και η επικείμενη ένταξη των F-35 διαμορφώνουν μια ισχυρή ΠΑ με ποιοτικό πλεονέκτημα. Όμως, αυτό το πλεονέκτημα δεν θα διατηρηθεί χωρίς επενδύσεις σε αεροναυπηγική και τεχνολογία. Η χώρα χρειάζεται βιώσιμη στρατηγική για την παραγωγή εγχώριων UAV, την επανεκκίνηση της ΕΑΒ και των ναυπηγείων και την είσοδο σε τομείς όπως η κυβερνοάμυνα και τα δίκτυα C4ISR.
Η Τουρκία επιλέγει την ποσοτική υπεροχή. Η Ελλάδα πρέπει να απαντήσει με ποιότητα, ακρίβεια και σύμπραξη με συμμαχικές τεχνολογικές δυνάμεις. Γιατί στο νέο γεωπολιτικό περιβάλλον, δεν επιτρέπεται να ακολουθείς. Πρέπει να προηγείσαι.
Διαβάστε επίσης:
NVG στην Πολεμική Αεροπορία: Η σιωπηλή επανάσταση στις αποστολές νύχτας