Η απόφαση για τέταρτη Belharra δεν είναι μεμονωμένη κίνηση, αλλά μέρος ενός ευρύτερου και φιλόδοξου σχεδίου του Πολεμικού Ναυτικού: η απόκτηση συνολικά 10 φρεγατών νέας γενιάς, με στόχο την πλήρη ανανέωση του Στόλου και τη μετάβαση σε μια νέα επιχειρησιακή εποχή. Το γερασμένο δυναμικό των φρεγατών S και οι περιορισμοί των MEKO καθιστούν αναγκαίο έναν ριζικό εκσυγχρονισμό.

Το σχέδιο προβλέπει τέσσερις φρεγάτες FDI HN (Belharra), από τη Naval Group, οι οποίες βρίσκονται ήδη υπό ναυπήγηση. Παράλληλα, προβλέπεται η αναβάθμιση τριών MEKO, που θα διατηρηθούν σε υπηρεσία με εκσυγχρονισμένα ηλεκτρονικά και οπλικά συστήματα. Το μεγάλο ερώτημα αφορά τις εναπομείνασες τρεις νέες μονάδες, οι οποίες πιθανόν να προκύψουν μέσα από νέο διαγωνισμό ή απευθείας επιλογή.

Σε αυτό το πλαίσιο, οι SIGMA φρεγάτες της ολλανδικής Damen θεωρούνται σοβαρός υποψήφιος. Με modular σχεδίαση, χαμηλότερο κόστος και προσαρμοστικότητα, αποτελούν ιδανική λύση για έναν στόλο που χρειάζεται τόσο ισχύ όσο και οικονομική βιωσιμότητα. Επιπλέον, η Damen έχει προτείνει ναυπήγηση στα ελληνικά ναυπηγεία, στοιχείο που ευνοεί την εγχώρια βιομηχανία και πολιτικά κριτήρια.

Η Ελλάδα δείχνει πως δεν επενδύει απλώς σε μεμονωμένα πλοία, αλλά σε ολικό ανασχεδιασμό ναυτικής ισχύος, με στόχο ένα σύγχρονο, δικτυοκεντρικό και επιχειρησιακά ευέλικτο Πολεμικό Ναυτικό για τις προκλήσεις του Αιγαίου και της Ανατολικής Μεσογείου.

Τα ολλανδικά πλοία της Damen δεν είναι μακέτες, όπως άλλες προτάσεις. Είναι δοκιμασμένες φρεγάτες σε ενεργή υπηρεσία με διεθνείς ναυτικές δυνάμεις. Αυτή η επιχειρησιακή ωριμότητα τους δίνει σαφές προβάδισμα και καθιστά τη SIGMA σοβαρό υποψήφιο για το νέο ελληνικό πρόγραμμα.

Διαβάστε επίσης:

Διεθνείς αναλυτές βλέπουν θρίαμβο Ερντογάν στην εξωτερική πολιτική – Πώς από μαύρο πρόβατο έγινε «ισχυρός παίκτης»

Η τέταρτη Belharra φέρνει την ανατροπή – Αναβαθμίζεται όλος ο στόλος