Η Γαλλική Πολεμική Αεροπορία βρίσκεται σε οριακή επιχειρησιακή κατάσταση, καθώς αναγκάζεται να χρησιμοποιεί τα μαχητικά Rafale κατά 15% περισσότερο από τα προβλεπόμενα όρια. Ο λόγος; Η αποδυνάμωση του εθνικού στόλου μετά τις εξαγωγές 24 μεταχειρισμένων Rafale σε Ελλάδα και Κροατία και τις παραδόσεις Mirage 2000-5F στην Ουκρανία, σημειώνει το avion-chasse.fr. Η εικόνα πίεσης είναι τόσο έντονη που στελέχη παραδέχονται ότι μόνο η επιτάχυνση των παραδόσεων της παρτίδας Rafale F4 μπορεί να αντισταθμίσει το έλλειμμα.

Με μόλις 96 Rafale σε υπηρεσία το καλοκαίρι του 2024 και στόχο 137 μέχρι το 2030, η γαλλική αεροπορική μορφή έχει υποστεί μείωση, αδυνατώντας να καλύψει ταυτόχρονα επιχειρήσεις στη Μεσόγειο, στην Αφρική και σε αποστολές του ΝΑΤΟ. Η πώληση των F3R Rafale σε Ελλάδα και Κροατία, «αν και στρατηγικά σημαντική για την ενίσχυση των συμμάχων», σύμφωνα με τους Γάλλους, δημιουργεί τώρα κενό που δεν καλύπτεται εύκολα. Παράλληλα, η υποστήριξη της Ουκρανίας με Mirage και η εκπαίδευση προσωπικού επιβαρύνουν τις επιχειρησιακές εφεδρείες.

Το πρόβλημα δεν είναι μόνο επιχειρησιακό αλλά και τεχνικό. Η εντατική χρήση προκαλεί φθορά σε αεροσκάφη και κινητήρες ενώ η συντήρηση γίνεται πιο δαπανηρή και πιο συχνή. Το σενάριο τυχαίων απωλειών, όπως η πρόσφατη πτώση ουκρανικού Mirage 2000-5F, τρομάζει τους επιτελείς.

Η λύση; Εξετάζεται η αύξηση του ρυθμού παραγωγής στο Mérignac, η πρόβλεψη ταχύτερων παραδόσεων Rafale F4 και η αναθεώρηση του στόχου του LPM για το 2030 προς τα πάνω.

Ίσως μάλιστα οι Γάλλοι να βρίσκονται μπροστά σε μια άτυπη παραδοχή. Πως τα 12 Rafale που δόθηκαν στην Ελλάδα ήταν μια… πολυτέλεια που τώρα κοστίζει ακριβά στη γαλλική εναέρια ισχύ.

Διαβάστε επίσης:

Φρεγάτες: Η MBDA εκτίναξε την παραγωγή των πυραύλων που χρησιμοποιούν οι νέες ελληνικές φρεγάτες – Νέα εποχή στην αεράμυνα της Ευρώπης

Όταν οι Τούρκοι ήθελαν να αγοράσουν Rafale και έδιναν τρελά λεφτά στους Γάλλους