Μια νέα σελίδα στην ιστορία της αεροπορίας γράφτηκε στην Καλιφόρνια, καθώς το X-59, το επαναστατικό αθόρυβο υπερηχητικό αεροσκάφος της NASA, ολοκλήρωσε με απόλυτη επιτυχία την πρώτη πτήση του. Το μοναδικό αυτό αεροσκάφος, που κατασκευάστηκε από το θρυλικό τμήμα Skunk Works® της Lockheed Martin (NYSE: LMT), υπόσχεται να φέρει την επανάσταση στις αερομεταφορές, καθιστώντας τα ταξίδια δύο φορές ταχύτερα από τα σημερινά.

Η ιστορική απογείωση πραγματοποιήθηκε από τις εγκαταστάσεις της Skunk Works στο Πάλμντεϊλ της Καλιφόρνια, με το X-59 να προσγειώνεται με ασφάλεια στο Κέντρο Ερευνών Πτήσεων Armstrong της NASA, στην αεροπορική βάση Edwards. Σύμφωνα με τις ομάδες, το αεροσκάφος ανταποκρίθηκε ακριβώς όπως προέβλεπαν οι σχεδιασμοί, επαληθεύοντας τις αρχικές του πτητικές ικανότητες και τη συλλογή δεδομένων κατά τη διάρκεια της παρθενικής του εξόδου στους αιθέρες.

Ο μεγάλος στόχος: Το τέλος της ηχητικής έκρηξης

Ο λόγος που το X-59 θεωρείται τόσο κρίσιμο είναι ο σχεδιασμός του. Έχει κατασκευαστεί με σκοπό να αποδείξει ότι μπορεί να πετάει σε υπερηχητικές ταχύτητες, μειώνοντας όμως τη διαβόητη ηχητική έκρηξη (sonic boom) σε έναν «ήπιο χτύπο», σχεδόν ανεπαίσθητο στο έδαφος. Αυτός ο θόρυβος ήταν ο κύριος λόγος που οι υπερηχητικές πτήσεις, όπως αυτές του Concorde, απαγορεύτηκαν πάνω από κατοικημένες περιοχές, περιορίζοντας δραστικά την εμπορική τους βιωσιμότητα.

Το X-59 δεν είναι απλώς ένα πειραματικό αεροσκάφος, είναι ένα εργαλείο συλλογής δεδομένων. Η επιτυχία του θα επιτρέψει στη NASA να συγκεντρώσει τα απαραίτητα στοιχεία ώστε να προτείνει στους ρυθμιστικούς φορείς νέα, βασισμένα σε δεδομένα, όρια αποδεκτού θορύβου. Αυτό, με τη σειρά του, θα «ξεκλειδώσει» τη δυνατότητα για μια νέα γενιά εμπορικών αεροσκαφών που θα μπορούν να πετούν γρηγορότερα από τον ήχο πάνω από την ξηρά, μεταφέροντας επιβάτες και φορτία σε χρόνο ρεκόρ.

Παίξτε

Η επιβεβαίωση της καινοτομίας

Ο ενθουσιασμός στις ομάδες της Lockheed Martin και της NASA είναι διάχυτος. Ο Οου Τζέι Σαντσες (OJ Sanchez), αντιπρόεδρος και γενικός διευθυντής της Lockheed Martin Skunk Works, εξέφρασε την τεράστια ικανοποίησή του για την πτήση, τονίζοντας πως «αυτό το αεροσκάφος αποτελεί απόδειξη της καινοτομίας και της τεχνογνωσίας της κοινής μας ομάδας» και δήλωσε περήφανος που ηγούνται της ανάπτυξης της αθόρυβης υπερηχητικής τεχνολογίας.

Από την πλευρά της NASA, ο εκτελών χρέη διοικητή, Sean Duffy, χαρακτήρισε το X-59 «σύμβολο της αμερικανικής ευρηματικότητας». Τόνισε ότι η επιθυμία να πηγαίνουμε «πιο μακριά, πιο γρήγορα και τώρα, πιο αθόρυβα» είναι στο DNA του έθνους, με το πρόγραμμα αυτό να διατηρεί την ηγετική θέση της Αμερικής στην αεροπορία και να έχει τη δυνατότητα να αλλάξει ριζικά τον τρόπο που ταξιδεύει το κοινό.

Το μέλλον: Πρώτες υπερηχητικές πτήσεις και δοκιμές στην κοινότητα

Η πρώτη πτήση ήταν μόνο η αρχή. Η Skunk Works θα συνεχίσει να ηγείται της αρχικής φάσης των δοκιμών, σε στενή συνεργασία με τη NASA, για να διευρύνει τον φάκελο πτήσης του αεροσκάφους τους επόμενους μήνες. Το πιο κρίσιμο επόμενο βήμα θα είναι οι πρώτες πραγματικές υπερηχητικές πτήσεις του X-59, όπου θα φτάσει στη βέλτιστη ταχύτητα και ύψος για να παράγει τον πολυπόθητο «ήπιο χτύπο».

Μόλις αυτό επιτευχθεί, η NASA θα αναλάβει να πραγματοποιήσει πτήσεις πάνω από συγκεκριμένες κοινότητες στις ΗΠΑ, μετρώντας τόσο την ηχητική υπογραφή του αεροσκάφους όσο και, κυριότερο, την αποδοχή του ήχου από το κοινό. Αυτά τα δεδομένα θα είναι ο τελικός κριτής για το μέλλον των ταχύτερων εμπορικών πτήσεων παγκοσμίως.

Διαβάστε επίσης:

Φρένο Τραμπ στους Τόμαχωκ για την Ουκρανία: «Δεν θέλουμε κλιμάκωση» – Σε αναμονή το ΝΑΤΟ

Πυρηνικές δοκιμές και νέος Ψυχρός Πόλεμος: Η επιστροφή της ισορροπίας τρόμου;

Ηλεκτρονικός Πόλεμος: Πώς η κυριαρχία στο «αόρατο» φάσμα καθορίζει τον σύγχρονο πόλεμο