Το καλοκαίρι του 2025, η Γαλλική Αεροπορία και Διαστημική Δύναμη αντιμετωπίζει σοβαρό πρόβλημα επάρκειας μαχητικών αεροσκαφών, με έλλειμμα 95 μονάδων. Παράλληλα, η Ναυτική Αεροπορία υπολείπεται κατά 12 ακόμη.

Για να διατηρείται σταθερά ένας στόλος 60 απολύτως επιχειρησιακών αεροσκαφών με επαρκές δυναμικό πτήσης, απαιτείται η ταυτόχρονη ύπαρξη 120 αεροσκαφών χαμηλότερης επιχειρησιακής ετοιμότητας που χρησιμοποιούνται για εκπαίδευση και εφεδρεία, καθώς και 60 ακόμη που βρίσκονται σε φάση συντήρησης ή γενικής επιθεώρησης. Ο συνολικός αριθμός που απαιτείται φτάνει έτσι στα 240 μαχητικά.

Σε αυτόν τον υπολογισμό πρέπει να προστεθεί και το ποσοστό των αεροσκαφών που τίθενται εκτός δράσης λόγω εκσυγχρονισμού. Κάθε μαχητικό υφίσταται μεγάλη αναβάθμιση περίπου κάθε οκτώ χρόνια, κατά τη διάρκεια της οποίας παραμένει καθηλωμένο για έξι μήνες. Για να απορροφηθεί αυτή η απώλεια διαθεσιμότητας απαιτείται πρόσθετο απόθεμα ίσο με το ένα δέκατο έκτο του στόλου, δηλαδή άλλα 15 αεροσκάφη.

Συνολικά, η γαλλική Αεροπορία χρειάζεται 255 μαχητικά για να ανταποκρίνεται πλήρως στις επιχειρησιακές, εκπαιδευτικές και στρατηγικές της ανάγκες, σημειώνει το meta-defense.fr. Με δεδομένο ότι σήμερα λείπουν 95 αεροσκάφη από αυτόν τον στόχο, το κενό είναι μεγάλο και επηρεάζει άμεσα την ικανότητα της Γαλλίας να διατηρεί μόνιμη εναέρια επιτήρηση, διεθνή παρουσία και ρεαλιστική εκπαίδευση με πλήρη διαθεσιμότητα.

Πρόκειται για ένα αθόρυβο αλλά κρίσιμο πρόβλημα ισχύος που απειλεί τη μακροπρόθεσμη αξιοπιστία της γαλλικής αποτρεπτικής στρατηγικής.

Διαβάστε επίσης:

H Ελλάδα παίρνει 36 μονάδες PULS και το BARAK MX

Αναβάθμιση των ισραηλινών F-35 που θα γίνουν σαν τα μελλοντικά ελληνικά