Φρεγάτες: Αλλάζουν όλα στο σχεδιασμό του Πολεμικού Ναυτικού με νέες φρεγάτες.
Αρκετά μηνύματα είχαν οι δηλώσεις του Έλληνα υπουργού Άμυνας, Νίκου Δένδια, στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ, στις οποίες έκανε λόγο για ελληνική φρεγάτα νέας γενιάς που θα κτιστεί και σε ελληνικό ναυπηγείο.
Ο Νίκος Δένδιας υπογράμμισε την χρησιμότητα της αγοράς των τριών γαλλικών φρεγατών FDI ενώ μίλησε και για τον αναγκαίο εκσυγχρονισμό των υπαρχουσών ελληνικών φρεγατών.
Τι εννοούσε όμως ο υπουργός Άμυνας;
Όπως διακρίνεται από τα λεγόμενα του Νίκου Δένδια, το πρόγραμμα των κορβετών και η αγορά των γαλλικών Gwind ή των ιταλικών Doha φαίνεται πως μπαίνει στο συρτάρι.
Ούτε αναφορά από το Νίκο Δένδια σε κορβέτες που όμως έκανε αναφορά στον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ. Ο υπουργός Άμυνας δεν ανέφερε αριθμό των ΜΕΚΟ που θα εκσυγχρονιστούν, όμως πιθανώς να είναι πάνω από δύο, που ήταν ο αρχικός σχεδιασμός.
Άρα έχουμε την ακύρωση της αγοράς των κορβετών και τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ.
Φρεγάτες: Αλλάζουν όλα; – Τι θα γίνει με τις κορβέτες – Ποια πλοία προκρίνει η Ελλάδα και γιατί
Λείπουν όμως πλώρες. Πως αυτές θα συμπληρωθούν; Καθώς η Ελλάδα δεν μπορεί να πάει την επόμενη δεκαετία με τρεις FDI (σ.σ. καθώς δεν έγινε καμία αναφορά για το 3+1 της Ελλάδας) και ίσως τρεις εκσυγχρονισμένες ΜΕΚΟ στο οπλοστάσιό της.
Εδώ λοιπόν γίνεται κατανοητό πως η Ελλάδα θα επιχειρήσει να πάρει από τις ΗΠΑ έως τρεις Freedom-class Littoral Combat Ships (LCS).
Θα ρωτήσει κάποιος τι να κάνει η Ελλάδα τις LCS, δηλαδή πλοία που είναι παράκτια περιπολικά χωρίς καν σημαντικές δυνατότητες ανθυποβρυχιακού πολέμου;
Άμυνα περιοχής η Ελλάδα θα επιτυγχάνει με τις Belharra, καθώς οι MEKO και οι LCS δεν διαθέτουν βλήματα μεγάλου βεληνεκούς (SM-2). Όμως συμπληρωματικά οι LCS με RIM-116 (10 χλμ βεληνεκές) μπορούν να ενισχύουν την αντιαεροπορική άμυνα της Ελλάδας.
Τώρα, η λέξη… κλειδί στα λεγόμενα του Νίκου Δένδια για νέες ελληνικές φρεγάτες είναι ότι αυτές θα φτιάχνονται ΚΑΙ σε ελληνικά ναυπηγεία.
Ποιοι έχουν αγοράσει όμως τα ελληνικά ναυπηγεία; Οι Αμερικάνοι.
Θα πάει η Ελλάδα στην λογική των ευρωκορβετών οι οποίες θα κατασκευάζονται σε αμερικανικά ναυπηγεία; Μπορεί.
Πιο πιθανό είναι όμως να μπει η Ελλάδα στο πρόγραμμα των νέων αμερικανικών φρεγατών.
Οι κλάσης Constellation αμερικανικές φρεγάτες βασίζονται στις ευρωπαϊκές φρεγάτες πολλαπλών χρήσεων (FREMM).
Ποιο είναι όμως το μεγάλο πλεονέκτημα των Constellation; Ο τρόπος χρηματοδότησης. Αγοράζεις σε δέκα χρόνια π.χ. και πληρώνεις σε… άλλα δέκα, όταν δηλαδή έχεις παραλάβει τα πλοία, την ώρα π.χ. που τις γαλλικές FDI η Ελλάδα τις πλήρωσε κανονικά από νωρίς.
Μέχρι τότε η Ελλάδα θα έχει τις τρεις Belharra, τις έως τρεις εκσυγχρονισμένες ΜΕΚΟ και τις έως τέσσερις LCS, από οκτώ έως δέκα φρεγάτες – ελαφρές φρεγάτες.
Διαβάστε επίσης:
Φρεγάτες: Αλλάζουν όλα; – Τι θα γίνει με τις κορβέτες – Ποια πλοία προκρίνει η Ελλάδα και γιατί
Κίνδυνος για το Αρχύτας – Γιατί μπορεί να τιναχτεί στον αέρα το πρότζεκτ