Ελληνοτουρκικά: Πλήρως ενημερωμένοι οι Τούρκοι για το πρόγραμμα των ελληνικών κορβετών και τις προτάσεις που έχει στα χέρια της η Αθήνα.
«Παράταση του Ελληνικού προγράμματος κορβετών έως το 2023», τιτλοφορείται άρθρο του τουρκικού αμυντικού σάιτ savunmasanayist.com.
«Η τελική απόφαση θα ληφθεί τους πρώτους μήνες του 2023 στο νέο πρόγραμμα αγοράς κορβέτων της Ελλάδας, το οποίο αναμένεται να επιφέρει κόστος 2 δισ. ευρώ», σημειώνεται.
Οι Τούρκοι αναφέρονται στην απόφαση του Ελληνικού Κυβερνητικού Συμβουλίου Εθνικής Ασφάλειας (ΚΥΣΕΑ), που συνεδρίασε υπό την προεδρία του Έλληνα πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη και ανακοίνωσε ότι «αποφάσισε να αναβάλει την απόφαση για το νέο πρόγραμμα κορβέτας για τις αρχές του 2023».
«Λέγεται ότι το συνολικό κόστος του προγράμματος, με το οποίο προβλέπεται η αγορά 3 + 1 πλοίων, θα είναι 2 δισ. ευρώ. Αναφέρεται ότι η μέση τιμή ανά πλοίο είναι μεταξύ 400 και 500 εκατ. ευρώ», γράφει το savunmasanayist.com.
«Υπάρχουν δύο μοντέλα που έχουν επιλεγεί για το πρόγραμμα κορβετών. Η πρώτη είναι η κλάση Gowind του γαλλικού ναυτικού ομίλου (παρόμοια με την Αιγυπτιακή παραλλαγή της κλάσης El Fateh), η άλλη είναι η κατηγορία FCX30 της ιταλικής Fincantieri (παρόμοια με την κατηγορία Doha/Al Zubarah του Κατάρ). Και οι δύο κατασκευαστές έχουν δεσμευτεί να μεταφέρουν τεχνολογία στην ελληνική κυβέρνηση. Τουλάχιστον δύο από τις κορβέτες πρέπει να κατασκευαστούν τοπικά στην Ελλάδα, σύμφωνα με το αίτημα της ελληνικής κυβέρνησης», αναφέρεται στο τουρκικό δημοσίευμα.
Ελληνοτουρκικά: Πλήρως ενημερωμένοι οι Τούρκοι για τις ελληνικές κορβέτες και τις προτάσεις – Τα παρακολουθούν όλα με δέος
«Επί του θέματος, τόσο η Fincantieri όσο και η Naval Group υπέγραψαν μια σειρά μνημονίων συνεργασίας με πολλούς Έλληνες προμηθευτές», τονίζεται.
«Η Naval Group δημοσίευσε ένα δελτίο τύπου που υπόσχεται ένα σχέδιο δέσμευσης της ελληνικής βιομηχανίας που περιλαμβάνει το 30% της αξίας του προγράμματος στην Ελλάδα και εκατοντάδες συνεργασίες στην Ελλάδα τα επόμενα 40 χρόνια. Η ανακοίνωση αναφέρει ότι η πρώτη κορβέτα θα ναυπηγηθεί στη Λοριάν και θα παραδοθεί 3 χρόνια μετά την έναρξη ισχύος της σύμβασης, ενώ τα υπόλοιπα τρία πλοία θα παραδίδονται με ταχύτητα Gowind κάθε 12 μήνες στα Ελληνικά Ναυπηγεία στον Σκαραμαγκά. Προσφέρουν επίσης στην Ελλάδα μια πολύ ελκυστική προσφορά χρηματοδότησης που βασίζεται σε μακροπρόθεσμες διαφορετικές πληρωμές», γράφουν οι Τούρκοι.
«Από την άλλη, η Fincantieri εξέδωσε δελτίο τύπου με το οποίο ανακοίνωσε ότι έχει υπογραφεί επίσημη συμφωνία με την ONEX Shipyards and Technologies Group για τη δημιουργία γραμμής παραγωγής κορβέτων και γραμμών υποστήριξης για τα πλοία που θα βρίσκονται στα Ναυπηγεία Onex Naval και Maritime Elefsis. Η συμφωνία προβλέπει τις απαραίτητες προϋποθέσεις συνεργασίας για την κατασκευή κορβετών στα ναυπηγεία, καθώς και την απαραίτητη αναβάθμιση, βελτίωση, μεταφορά τεχνικών γνώσεων και εξοπλισμού, που υπολογίζεται στα 80 εκατομμύρια ευρώ περίπου. Η απόφαση αυτή αναμένεται να δημιουργήσει 2.500 νέες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας στην ελληνική ναυπηγική βιομηχανία», τονίζεται.
Σύμφωνα με τους Τούρκους και οι δύο υποψήφιες κορβέτες «προσφέρουν αποδεδειγμένα σχέδια, συμπεριλαμβανομένων πυραύλων αεράμυνας, πυραύλων κατά πλοίων, ανθυποβρυχιακού πολέμου και δυνάμεων ειδικών επιχειρήσεων».
«Για τους σκοπούς αυτούς και τα δύο πλοία είναι εξοπλισμένα με μεγάλο αριθμό αισθητήρων υψηλής τεχνολογίας και όπλων της γαλλικής και ιταλικής αμυντικής βιομηχανίας, ικανά να υποστηρίξουν όλες τις σύγχρονες ναυτικές επιχειρήσεις», υπογραμμίζεται.
Διαβάστε επίσης:
Τουρκία: Ο τουρκικος σεβντάς για τους S-300
Τουρκία – γκάλοπ: Πιστεύουν οι Τούρκοι πώς η χώρα τους πρέπει να «χτυπήσει» την Ελλάδα;
Ρίχνει ΒΟΜΒΑ ο Ολυμπιακός – Εξετάζει την απόκτηση του Αϊτόρ από τον Παναθηναϊκό!