Κορβέτες: 4 + 4 για να καλυφθεί και μελλοντικό έλλειμμα σε μικρότερα πλοία εκτός από τις φρεγάτες;
Η Ελλάδα στην παρούσα φάση έχει παγώσει τις εξελίξεις αναφορικά με την επιλογή των τεσσάρων νέων ελληνικών κορβετών.
Μέχρι στιγμής η πρόταση της Γαλλίας, με τις 3+1 Gowind και αυτή της Ιταλίας με τις 3+1 τύπου Doha προηγούνταν στην διαδικασία επιλογής.
Όμως η πορεία της διαδικασίας επιλογής των νέων ελληνικών κορβετών – μετά την επιλογή των 3+1 Belharra ως τις νέες ελληνικές φρεγάτες – έχει για την ώρα παγώσει.
Στο τραπέζι έπεσε και η πρόταση για μεταχειρισμένες αμερικανικές MMSC, τις οποίες έχει αρχίσει να αποσύρει το αμερικανικό Πολεμικό Ναυτικό λόγω προβλημάτων (σ.σ. τα οποία η Lockheed Martin υποστηρίζει ότι πλέον έχουν διορθωθεί).
Κορβέτες: 4 + 4 για να καλυφθεί και μελλοντικό έλλειμμα;
Την ίδια ώρα αργά αλλά σταθερά προχωρά και η υπόθεση των ευρωκορβετών, καθώς στις 24 Οκτωβρίου υπογράφτηκε η έναρξη της πρώτης φάσης του έργου της European Patrol Corvette ή αλλιως «ευρωκορβέτας».
Με διάρκεια 24 μηνών, αυτή η πρώτη σύμβαση στοχεύει να παρέχει τον αρχικό σχεδιασμό μιας νέας κατηγορίας ναυτικού σκάφους, της EPC (σ.σ. ευρωκορβέτας) που περιλαμβάνει αρχικά δύο κύριες εκδόσεις την Long Range Multipurpose και την Full Combat Multipurpose με κατασκευαστές τις Naval Group, Fincantieri και Navantia.
Πέντε Ναυτικά εντάχθηκαν επίσημα στο έργο (Ιταλία, Γαλλία, Ισπανία Ελλάδα και Νορβηγία), ενώ η Ρουμανία, η Ιρλανδία και η Πορτογαλία είναι παρατηρητές για να καθορίσουν από κοινού τις απαιτήσεις για ένα πλοίο μήκους περίπου 110 μέτρων και 3000 τόνων.
Τέσσερις Gowind ή Doha και τέσσερις αρχικά ευρωκορβέτες θα έδιναν στην Ελλάδα απαραίτητο αέρα, ώστε να κερδίσει πλώρες, με την προοπτική της απόσυρσης σε κάποια χρόνια και των παλαιών ελληνικών πυραυλακάτων, με πλοία ενδιάμεσης λύσης τις αμερικανικές MMSC;
Διαβάστε επίσης: