Στην πτήση MH370 επέβαιναν 239 άτομα. Το Boeing ήταν ορατό στα ραντάρ για περίπου 38 λεπτά μόνο, μετά την αναχώρησή του από το αεροδρόμιο, πάνω από τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας.

Λίγες ώρες αργότερα, αφού έκανε μια στροφή προς τον Ινδικό Ωκεανό (η πτήση παρακολουθήθηκε από τον στρατό), το αεροσκάφος συνετρίβη στη θάλασσα. Η αιτία της συντριβής είναι ακόμα άγνωστη και οι αρχές της Μαλαισίας δεν έχουν βρει ακόμα πού συνετρίβη το Boeing. Με τα χρόνια, έχουν εντοπιστεί μόνο μερικά μικρά θραύσματα του αεροσκάφους.

Ωστόσο, μπορεί να υπάρξει μια σημαντική ανακάλυψη, καθώς οι επιστήμονες (σύμφωνα με άρθρο που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό “AGU Advances“) βρήκαν έναν τρόπο να εντοπίσουν το σημείο όπου συνετρίβη το αεροπλάνο. Τα μικρά καρκινοειδή βοηθούν σε αυτό.

Πώς θα βρουν τον τόπο της συντριβής του MH370;

Όπως γράφουν οι συντάκτες του δημοσιεύματος, τα πρώτα υπολείμματα του Boeing 777 ξεβράστηκαν στη στεριά, στο νησί Ρεϋνιόν (Αφρική) το 2015, ένα χρόνο μετά την καταστροφή. Ήταν π.χ. flaperon, το οποίο συνήθως τοποθετείται στη μέση της πτέρυγας και η λειτουργεία του είναι να αυξάνει την ανύψωση ή να γέρνει το αεροσκάφος προς τα πλάγια.

Το flaperon αποδείχθηκε μια ενδιαφέρουσα ανακάλυψη για τους επιστήμονες λόγω της παρουσίας μιας αποικίας πολλών γενεών καρκινοειδών Lepas anatifera (πάπια πάπιας).

“Το flaperon ήταν καλυμμένο με cattails, και μόλις το είδα, άρχισα αμέσως να στέλνω e-mail στους ερευνητές γιατί ήξερα ότι η γεωχημεία των κελυφών τους θα μπορούσε να δώσει στοιχεία για το σημείο της συντριβής”, δήλωσε ο Gregory S. Herbert, αναπληρωτής καθηγητής. στο Πανεπιστήμιο της Νότιας Φλόριντα.

Τα καρκινοειδή μεγεθύνουν το κέλυφός τους κάθε μέρα, σύμφωνα με τη δημοσίευση των επιστημόνων. Αυτό σημαίνει ότι τα πλάσματα δημιουργούν νέα στρώματα κάθε μέρα και η χημική σύσταση κάθε στρώματος εξαρτάται από τη θερμοκρασία του περιβάλλοντος νερού κατά το σχηματισμό των επόμενων στρωμάτων.

Τα καρκινοειδή, όπως και οι κατιφέδες, μεγεθύνουν το κέλυφός τους κάθε μέρα

Οι επιστήμονες κατάφεραν να πραγματοποιήσουν ένα πείραμα, σκοπός του οποίου ήταν να διαβάσουν τη χημική σύνθεση των καρκινοειδών και να καθορίσουν τις θερμοκρασίες στις οποίες αναπτύχθηκαν τα πλάσματα. Αυτό, σε συνδυασμό με την ωκεανογραφική μοντελοποίηση, δημιούργησε ένα μοτίβο μερικής μετατόπισης στον ωκεανό.

«Με αυτήν την έρευνα, αποδείξαμε ότι αυτή η μέθοδος μπορεί να εφαρμοστεί σε πλάσματα που έχουν αποικίσει το ναυάγιο λίγο μετά την καταστροφή για να ανακατασκευάσει το πλήρες μονοπάτι ολίσθησης πίσω στην πηγή της καταστροφής», εξηγεί ο Δρ Χέρμπερτ.

Οι επιστήμονες υποστηρίζουν την εγκυρότητα της μεθόδου από το γεγονός ότι οι θερμοκρασίες των ωκεανών μπορούν να αλλάξουν γρήγορα. Για το λόγο αυτό, είναι δυνατό να προσδιοριστεί με ακρίβεια το μέρος όπου βρισκόταν τα συντρίμμια του αεροπλάνου. Ακόμα κι αν η νέα μέθοδος δεν δίνει το 100 τοις εκατό, σαν βεβαιότητα ως προς μια συγκεκριμένη τοποθεσία, αλλά αυτό θα μας επιτρέψει να περιορίσουμε την περιοχή αναζήτησης.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Τούρκοι: Ολοκληρώθηκε το κρίσιμο τεστ – Η φοβερή ικανότητα των HİSAR που συγκλόνισε τον Έλληνα

Rafale: Τρέλα με τα γαλλικά μαχητικά μετά την αγορά της Ελλάδας- Αγοράζει μπορεί και 200 (!) η Σαουδική Αραβία;