Τουρκία: Για «μονομερείς πρωτοβουλίες που θα αποτελέσουν τη βάση για τις αξιώσεις κυριαρχίας της Ελλάδας» κάνει λόγο ο Γιανκί Μπαγτζίογλου.

Σύμφωνα με τα όσα μετέδωσε ο ανταποκριτής του ΣΚΑΪ στην Κωνσταντινούπολη, Μανώλης Κωστίδης, ο αντιπρόεδρος του Ρεπουμπλικανικού Λαϊκού Κόμματος CHP προτρέπει την Άγκυρα να ανακηρύξει παρομοίως θαλάσσιες περιοχές που θα υποστηρίξουν τις κυριαρχικές της διεκδικήσεις στο Αιγαίο και την ανατολική Μεσόγειο.

Ειδικότερα, σε συνέντευξή του στην αντιπολιτευόμενη εφημερίδα Cumhuriyet, ανέφερε ότι στην εν λόγω περιοχή θα πραγματοποιηθούν επιστημονικές μελέτες με νέο εξοπλισμό για την ανίχνευση νέων ρηγμάτων στον πυθμένα σε βάθος μέχρι 2.000 μέτρα, υποστηρίζοντας ότι «είναι πολύ πιθανό ορισμένες από τις περιοχές που θα ερευνηθούν να συμπίπτουν με τουρκικές περιοχές θαλάσσιας δικαιοδοσίας».

Επιπλέον, όπως σημειώνει, «λαμβάνοντας υπόψη ότι ο εξοπλισμός σεισμικών ερευνών μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί και για έρευνες φυσικού αερίου και πετρελαίου, δεν θα ήταν λάθος να πούμε ότι τα δεδομένα που θα προκύψουν από αυτές τις μελέτες μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για τον εντοπισμό αποθεμάτων [σ.σ. υδρογονανθράκων]».

Ο Μπαγτζίογλου κάνει επίσης λόγο «για μονομερείς πρωτοβουλίες, οι οποίες θα αποτελέσουν τη βάση για τις λεγόμενες αξιώσεις κυριαρχίας της Ελλάδας».

Ερωτηθείς από τον δημοσιογράφο της εφημερίδας «τι μπορεί να κάνει η Τουρκία απέναντι σε αυτές τις πρωτοβουλίες;» ο αναπληρωτής πρόεδρος του CHP απαντά: «Η Τουρκία θα πρέπει να χρησιμοποιήσει την κρατική της σοφία και να κηρύξει θαλάσσιες περιοχές που θα υποστηρίζουν τις κυριαρχικές διεκδικήσεις της και θα προστατεύουν τα δικαιώματα και τα συμφέροντά της, στη βάση της αμοιβαιότητας, σε περιοχές που θα κριθούν κατάλληλες στο Αιγαίο Πέλαγος και την Ανατολική Μεσόγειο, εντός των ορίων περιοχών θαλάσσιας δικαιοδοσίας μας όπως ορίζονται από τον Οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών, με ονομασίες “Ειδικές Θαλάσσιες Προστατευόμενες Περιοχές” κτλ. Θα ήταν δε ορθό να καταχωριστούν αυτές οι κηρυγμένες ως “Προστατευόμενες Περιοχές” στην ΕΕ και τον ΟΗΕ (μέσω του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού – ΙΜΟ) και θα πρέπει στο πλαίσιο αυτό το υπουργείο Εξωτερικών να αναλάβει ρόλο συντονιστή. Επιπλέον, θα πρέπει να παραχθούν νέα σχέδια με βάση την κοινή λογική σε πλατφόρμες όπως η Διεθνής Ναυτιλιακή Επιτροπή».

Διαβάστε επίσης:

Φρεγάτες: Πώς οι Αμερικανοί κατάλαβαν ότι οι Έλληνες ναύαρχοι είχαν δίκιο – Τι έπρεπε να γίνει

Iron Dome και μάλιστα αύριο γιατί η Ελλάδα είναι επίσημα… γυμνή