To Club Rafale που μπαίνει η Ελλάδα και τα πλεονεκτήματα των ελληνικών Rafale F3.

Τα Rafale F3 (σ.σ. σαν της Ελλάδας) μπορούσαν να υπερηφανεύονται «για συγκρίσιμα πλεονεκτήματα σε σχέση με το F-35A κατά τη διάρκεια πολλών πρόσφατων διαγωνισμών», τονίζει το γαλλικό meta-defense.fr, ωστόσο, όπως σημειώνεται οι διαγωνισμοί αυτοί «στράφηκαν όλοι υπέρ του αμερικανικού αεροπλάνου».

Είναι σαφές ότι η Dassault Aviation και το Υπουργείο Ενόπλων Δυνάμεων της Γαλλίας «έχουν λάβει πλήρως υπόψη τις αιτίες αυτών των αστοχιών και σκοπεύουν να τις διορθώσουν με το Rafale F5, παρέχοντας στο αεροσκάφος επικοινωνία και εμπορικό περιβάλλον σχεδιασμένο ενάντια στο αμερικανικό αεροπλάνο», τονίζεται.

Σύμφωνα με τους Γάλλους, η Lockheed-Martin «έχει πράγματι αναπτύξει μια εξαιρετικά αποτελεσματική εμπορική στρατηγική τα τελευταία χρόνια, παρουσιάζοντας όχι την τρέχουσα απόδοση της προτεινόμενης συσκευής, αλλά τις επιδόσεις και τις δυνατότητες που θα ακολουθήσουν».

«Και ακόμη κι αν το χρονοδιάγραμμα και οι υποσχεθείσες ικανότητες ήταν προφανώς υπερβολικά αισιόδοξες μέχρι στιγμής, είναι σαφές ότι αυτή η προσέγγιση έχει αποδειχθεί η πιο αποτελεσματική», τονίζεται από τους Γάλλους.

«Έτσι, κατά τη διάρκεια του ολλανδικού διαγωνισμού, το Rafale F3 έπρεπε να επιδείξει αποτελεσματικά τις επιχειρησιακές του ικανότητες μπροστά στις απλές τεχνικές και εμπορικές υποσχέσεις της Lockheed-Martin, το ένα τρίτο των οποίων δεν έχει γίνει σεβαστό έκτοτε», σημειώνεται στο δημοσίευμα.

To Club Rafale που μπαίνει η Ελλάδα και τα πλεονεκτήματα των ελληνικών Rafale

Ομοίως, η Ελβετία «στήριξε την απόφασή της στις μελλοντικές υποσχέσεις της Lockheed-Martin, τόσο σε επίπεδο προϋπολογισμού όσο και σε επίπεδο απόδοσης».

Με το Rafale F5 η Γαλλία άλλαξε εμπορική πολιτική. Έτσι, υπόσχεται «επίσης μελλοντικές επιδόσεις και δυνατότητες» ώστε να «πολεμήσει με τα ίδια όπλα, αλλά πιο αιχμηρά επιχειρήματα κατά του F-35A τα επόμενα χρόνια», τονίζεται.

Το Rafale F5 αναμένεται να τεθεί σε λειτουργία το 2030 ενώ το υπουργείο Ενόπλων Δυνάμεων της Γαλλίας ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός «Rafale Club» , δηλαδή μια πρωτοβουλία με στόχο να φέρει κοντά τους χρήστες, τόσο για την επίλυση ζητημάτων συντήρησης και αναβάθμισης, όσο και για τη στάθμιση ή ακόμη και τη συμμετοχή στην ανάπτυξη νέων δυνατοτήτων ή ακόμα και νέων προτύπων Rafale.

Να σημειωθεί ότι η επιτυχία του άρματος Leopard 2 βασίζεται σε μεγάλο βαθμό σε παρόμοια προσέγγιση.

Η δημιουργία ενός Club Rafale είναι ενδεικτική μιας βαθιάς αλλαγής στην αμυντική εμπορική στρατηγική από την πλευρά του Παρισιού.

Oι Γάλλοι τονίζουν πως η Ελλάδα, διαθέτει τέτοια αεροναυπηγική βιομηχανία που θα της επέτρεπε να συμμετάσχει στην ανάπτυξη των νεων F5.

Διαβάστε επίσης:

Θα παίζει με τα… μέτρα της ΑΟΖ το τουρκικό γεωτρύπανο – Το έστειλαν σχεδόν πάνω στο όριο της ελληνικής ΑΟΖ – Θα έχει και υποβρύχιο;

To τουρκικό σχέδιο με τις ανεμογεννήτριες – Πάνε να ακυρώσουν την ελληνική ΑΟΖ;